نمایش تئاتر کودک

تئاتر کودک به تعبیر مارک تواین نویسنده معروف، بزرگترین اختراع فرهنگی قرن بیستم است.

درواقع می توان گفت تئاتر کودک پدیده ای جدید است که میتواند تا حد زیادی در تعلیم کودکان و خردسالان مفید باشد.

شاید از خود بپرسید اجرای تئاتر کودک چه تاثیراتی میتواند داشته باشد؟

کودک در سنین پایین از طریق بازیهای نمایشی درحال برقراری ارتباط با جهان اطرافش است و سعی می کند واقعیات مهمی را همچون روابط میان خانواده، روابط اجتماعی و بسیاری از پدیده هایی که ذهنش را مشغول میکند را درک کند تا پس از تکرار فراوان این واقعیات را بپذیرد.

با این توضیحات تصور کنید که یک نئاتر هدفمندی که برای کودکان طرح ریزی و اجرا شود تا چه حد میتواند برای آنها مفید واقع شود.

در نمایش هایی که برای کودکان اجرا میشود، آنچه چشمگیر است فراگرفتن آداب زندگی و تمرین درست زندگی کردن در اجتماع کوچکی همچون خانواده است.

با علم به اینکه تئاتر مادر هنر هاست یعنی تمامی هنر ها از جمله نور پردازی – طراحی – حجم سازی – موسیقی – رنگ شناسی و غیره در آن به کار می رود میتوان نتیجه گرفت که تئاتر کودکان از حساسیت های خاصی بر خوردار است و پیامد های مثبتی برای کودکان به همراه دارد.

از جمله:

۱- حس اعتماد به نفس کودکان را بالا میبرد.

۲- قدرت خلاقیت آنها را افزایش می دهد.

۳- ذهن کودکان را فعال می سازد.

۴- قدرت بیان کودکان را تقویت می کند .

۵- درک وفهم کودکان را رشد می بخشد.

و غیره.

با توضیحاتی که در بالا داده شد اهمیت تئاتر کودک، توضیح داده شد. اما اگر نمایشی که اجرا میشود همراه با عروسک هایی دوست داشتنی و جذاب باشند قطعا ارزش کار چند برابر خواهد شد.

گروه حامیه الرسول که به سرپرستی سید حامد حسینی فعالیت میکند، با افراد باتجربه، ماهر و کارکشته ای برای اجرای تئاتر کودک (نمایشی-دلقکی) همکاری میکند که این امر سبب تنوع و بالارفتن جذابیت آیتم های اجرایی و کیفیتی بالا در اجرای مراسم میشود.

حرفه ای ترین ها در زمینه ی تاتر کودک با دلقک و عروسک هایی بانمک مختص به کودکان، سرگرمی خاصی برای آنها فراهم میکنند و لحطاتی شاد، به یادماندنی و آموزنده برای کودکان عزیز میسازند.